5 tipov ako vytvoriť úspešnú reštauráciu

| |

Túžite po silnom a profesionálnom gastro biznise? Konkurencia je silná a vyniknúť v nej vyžaduje neustále úsilie, tvrdú prácu a zmysel pre detail. Úspech v reštauračnom biznise potrebuje správny pristup. Prosperujúci a úspešný podnik určite vytvoríte, ak dodržíte nasledujúce kroky.

  1. Jasne si určite cieľ a špecializáciu vašej reštaurácie

Či už je vaša vysnívaná gastro prevádzka reštaurácia ponúkajúca ázijské špeciality, alebo kaviareň spojená s kníhkupectvom, musíte svojmu biznisu vybrať konkrétnu tému. Odvíja sa od nej celá atmosféra miesta, ponuka jedál, zariadenie interiéru ako aj požiadavky na zamestnancov. Môže to byť napríklad konkrétna kuchyňa alebo typ jedla, na ktoré sa chcete špecializovať – milujete Taliansko, polievky, alebo nepečené dezerty? Takto svoje úsilie efektívne zacielite na získavanie tých správnych návštevníkov a môžete vytvoriť atraktívne marketingové stratégie. Predtým, ako si vyberiete tému alebo špecializáciu svojej gastro prevádzky, podrobne preskúmajte svojich konkurentov. Pozrite si ich ponuky a ceny, zistite, kde robia chyby a čo by sa dalo na podnikaní vylepšiť. Nájdite niečo, čím sa budete odlišovať. Ak nejaký detail ponúkate ako jediný podnik v okolí, v podstate nebudete mať konkurenciu.

  1. Budujte vašu značku

Značka je symbolom identity vašej reštaurácie, preto by ste mali na nej neustále pracovať. Veľkú časť tvorí jej vizuálna forma, ktorá vás odlišuje od konkurencie. Značka samotná nestačí, je potrebné prezentovať ju tak, aby odrážala hodnoty vašej gastro prevádzky a jej vlastnosti. Musí byť konzistentná vo všetkých vašich marketingových materiáloch, od menu, cez nápisy nad dverami až po vašu webovú stránku a sociálne siete. 

  1. Zamerajte sa na kvalitu

Od začiatku všetky svoje peniaze investujte do tých najkvalitnejších spotrebičov a zariadenia kuchyne. Profesionálne nerezové drezy, riad, ktorý vydrží každodenné zaobchádzanie ako aj prístroje uľahčujúce a urýchľujúce prácu by mali byť samozrejmosťou. Ďalšou zložkou sú kvalitné suroviny. Pozorne si vyberajte dodávateľov, ktorí pestujú a chovajú na najvyššej úrovni. Pomôže vám to vybudovať si povesť excelentnosti a prilákať zákazníkov, ktorí sa k vám budú opakovanie vracať. Aby ste si kvalitu jedla a služieb nielen udržali, ale aj neustále zlepšovali, môžete zvážiť aj ponuku školiacich programov pre svojich zamestnancov.

Gastrotovar.sk | Nerezový nábytok do kuchyne
  1. Propagujte svoju prevádzku a prilákajte viac zákazníkov

Úlohou podnikateľa je neustále oslovovať nových zákazníkov a zároveň posilňovať vzťah s už existujúcimi zákazníkmi. Využite na to digitálne marketingové nástroje, ako sú sociálne siete, e-mailový marketing a optimalizácia pre vyhľadávače, aby ste oslovili potenciálnych zákazníkov a budovali svoju značku. Pozornosť nových klientov získate napríklad spoluprácou s foodblogermi a influencermi, ktorí zároveň zvýšia vašu dôveryhodnosť. Využite aj platformy ako je OpenTable, TripAdvisor alebo Yelp na vybudovanie pozitívnej reputácie a získanie pozitívnych recenzií od spokojných zákazníkov. Posledným prvkom sú propagačné akcie a zľavy na prilákanie nových zákazníkov. Nezabúdajte však ani na stálych klientov, povzbudzujte opakované návštevy pomocou vernostných programov. 

  1. Udržujte poriadok vo vašom podnikaní

Nudný krok, ktorý je nevyhnutný preto, aby išlo všetko bez problémov – administratíva a účtovníctvo – sú extrémne dôležité pre vaše podnikanie. Veďte si presné záznamy o svojich financiách, inventári a personálnom obsadení, aby ste zaistili hladký a efektívny chod vašej firmy. Pomôže vám to urobiť informované rozhodnutia o nákupe a personálnom obsadení a zjednoduší to proces podávania daní a iných finančných správ. Investujte do softvéru na správu reštaurácie, aby ste zefektívnili svoje operácie a sledovali kľúčové metriky, ako sú tržby, výdavky a spokojnosť zákazníkov.

Previous

Aj drobný únik vody vás môže stáť stovky eur

Aj bublanie v odtoku môže avizovať veľký problém

Next